کینکت ایکس باکس 360 - فروشگاه دستگاه کنسول و لوازم جانبی پی اس گیم باکس
info@psgamebox.com 021-۳۳۹۲۵۰۲۰
×

کینکت ایکس باکس 360

karooweb
29 فروردین 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
2.7/5 - (9 امتیاز)

کینکت ایکس باکس 360 هیجان بازی را برای شما چند برابر می کند

کینکت ایکس باکس 360

امروزه بیشتر گیمر ها دوست دارند بدون استفاده از کنترلر ها به انجام بازی بپردازند.به همین دلیل استفاده از سنسور های تشخیص حرکت برای آن ها بسیار جذابیت دارد و با استفاده از این سنسور ها می توانند با تحرک و ارتباط بیشتر با دنیای بازی، به اجرای بازی ها بپردازند و هیجان بیشتری را تجربه کند. کینکت ایکس باکس 360 یکی از پر طرفدار ترین سنسور های بازی می باشد. که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شد و برای دستگاه های ایکس باکس 360 قابل استفاده می باشد.

تنها استفاده از کینکت برای ایکس باکس 360 نیست بلکه می توانید برای بازی های رایانه ای و یا مانیتورهای که در خانه دارید استفاده کنید. موارد استفاده دیگر آن برای گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم می باشد. نقطه قوت کینکت ایکس باکس 360 این می باشد که به گیمر اجازه می دهد که بدون لمس هیچ قسمتی از کینکت مشغول بازی شوند و دیگر هیچ نیازی به کنترلر ها ندارند همچنین به راحتی با حرکت دادن اعضای بدنشان می توانند بازی را کنترل کنند و از بازی با کینکت ایکس باکس 360 لذت ببرند.

خیلی از بازیکن ها هنگام خرید کینکت سوالات زیادی ذهن آن ها را درگیر می کند چون اولین باری است که با این دستگاه بازی می کنند بیشتر سوالات این گونه می باشد: 1- نحوه کار کردن با کینکت ایکس باکس 360 به چه شکلی می باشد؟ 2- روش تنظیم کینکت چگونه می باشد؟ 3- آیا می توانیم به راحتی با دستگاه کینکت ایکس باکس مچ شویم؟ برای بازی های این دستگاه به چه چیزی نیاز داریم؟

کینکت چیست؟

کینکت دوربینی است با قابلیت حسگرایی که گیمر ها با استفاده از آن می توانند بازی ها را بدون احتیاج به کنترلر ها ، با حرکات بدن اجرا نمایند. کینکت ایکس باکس 360 در سال 2010 توسط مایکروسافت روانه بازار شد و گیمر ها با شنیدن قابلیت ها و ویژگی های این دستگاه خیلی مشتاق بودند که کینکت را خریداری کنند و بازی های جدید، جذاب را بدون استفاده از کنترلرها تجربه کنند. این دستگاه برای دو کنسول ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان معرفی شده است.
کینکت به وسیله دوربین ها و میکروفونی که دارد می تواند تصویر و صدای شما را شناسای کند و دستورات داده شده از طرف شما را اجرا کند.

مشخصات ظاهری کینکت ایکس باکس 360

کینکت ایکس باکس 360 دارای طراحی شیک و جذاب می باشد که تمام کینکت به رنگ مشکی براق است و جذابیت این دستگاه را دو چندان کرده است کینکت ایکس باکس 360 را اگر از روبه رو و سمت دوربین ها مشاهده کنید دارای یک پایه محکم نگهدارنده می باشد که خود کینکت توانای این را دارد بچرخد زاویه مناسب و گیمر را تشخیص بدهد و لازم نیست که بازیکن با زور دستگاه را بچرخاند چون ممکن است بشکند.

Kinect Xbox 360 دارای یک دوربین با دو عدد لنز می باشد وظیفه دوربین هاست که افراد و عمق تصاویر را شناسای کنند؛ دوربین دیگری به نام RGB دارد که برای شناسایی تصاویر رنگی طراحی شده است همچنین یک لنز که هنگام روشن شدن کینکت به رنگ سبز می باشد و همچنین هنگام خاموشی به رنگ قرمز است. کینکت ایکس باکس 360 وزنی معادل 1.36 کیلو گرم دارد و بسیار سبک و کم حجم می باشد.

 دیگرمشخصات Kinect Xbox 360

دارای سنسورهای رنگ و عمق سنج می باشد که به راحتی رنگ ها را از هم تشخیص می دهد.

دارای میدان دید افقی 57 و میدان دید عمودی 43 درجه می‌باشد و از نظر دید هیچ مشکلی ندارد.

محدوده ی شیب فیزیکی+27 درجه می‌باشد.

قابلیت چت زنده در درون بازی که می توانید با دوستان خود هنگام بازی چت کنید.

دارای سیستم لغو اکو می‌باشدکه باعث افزایش ورودی صدا می‌شود.

دارای قابلیت تشخیص گفتار بصورت چندگانه: هنگامی که بازی های دست جمعی را با دوستانتان انجام می دهید کینکت می تواند صداهای شما را به خوبی تشخیص بدهد.

کینکت ایکس باکس 360

 کینکت دارای سنسور مادون قرمز می‌باشد که با استفاده از این مادون و دوربین هایی که در آن قرار گرفته حرکات دست و پا و کل بدن را تشخیص و آنالیز می‌کند و به دستگاه Xbox 360 انتقال می‌دهد. کینکت می تواند موقعیت 48 نقطه مهم بدن شما را تشخیص بدهد و با شناسایی این نقاط حرکات بدن شما را دنبال می کند و شما را برای شروع بازی شناسایی می کند.

فقط کافیست کینکت Xbox 360 را به پورت  مخصوص خود که در پشت دستگاه قرار دارد وصل کرد و بازیکنان در مقابل کینکت ایکس باکس360 قرار بگیرند و سپس کینکت با شناسایی بازیکنان، آن ها را وارد دنیای سه بعدی بازی می‌کند. بازی های زیادی برای استفاده از این قابلیت ها ساخته شده اند. دوربین  کینکت ایکس باکس 360 قابلیت ردیابی 6 نفر را دارد ولی فقط دو بازیکن را بطور فعال می‌تواند شناسایی و در بازی قرار دهد. ایکس باکس 360 نه تنها با حرکات بدنی از طریق حسگراها بلکه از طریق میکرفون با شنیدن صدا و حرف زدن نیز میتوانیم برخی از دستورات را به او بدهیم و با Xbox 360 ارتباط برقرار کنیم.

 

شروع بازی با کینکت ایکس باکس 360

برای شروع بازی به مکان وسیعی نیاز دارید که به راحتی بتوانید بازی را کنترل کنید و از بازی خارج نشوید. فاصله شما تا دوربین باید حدودا 2 تا 3 متر  باشد، برای شروع بازی از وصل بودن Xbox 360 به کینکت ایکس باکس 360 مطمئن شوید و بعد جلوی دوربین دستگاه قرار بگیرید و با روشن شدن دستگاه آماده اجرای دستورات برای شناسایی به وسیله آن باشید. این دستورات شامل حرکات دست، سر و بدن می باشد. برای دسترسی به منوی  کینکت ایکس باکس و بازی های ایکس باکس فقط کلمه Xbox را تلفظ کنید و منو های مورد نظر را می بینید که با تلفظ هر کدام کینکت دستورات شما را اجرا می کند.

این نکته را هم فراموش نکنید که محل قرار گیری Kinect Xbox 360 خیلی مهم است چون نباید در مکانی باشد که نور خورشید مستقیم به دوربین و لنز آن بتابد چون در این صورت نمی تواند شما را تشخیص بدهد و دوربین ها هم خیلی حساس هستند و بعد از چند مدت ممکن است خراب شودند، پس مکان قرار گیری کینکت ایکس باکس 360 نباید خیلی روشن و یا تاریک باشد.

برای شناسایی بهتر شما بهتر است چیزی کنار کینکت قرار ندهید و از دستگاهای مانند اسپیکر و باند کنار کینکت ایکس باکس خوداری کنید.

 امکانات همراه کینکت ایکس باکس 360

در داخل جعبه کینک ایکس باکس 360 علاوه بر خود دستگاه کینکت برخی امکانات دیگر قرار گرفته است که شامل موارد زیر می باشد:

  • بازی ماجراجویی های کینکت(kinect Adventures)
  • کابل مخصوص(آداپتور) کینکت
  • دفترچه ی راهنما برای کارکرد بهتر با کینکت ایکس باکس 360 که با زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است.
  • کابل افزایشUSB
  • کارت کالیبراسیون برای شناسای شما

کینکت ایکس باکس 360

کارت کالیبراسیون کینکت ایکس باکس 360 چیست؟

کارت کالیبراسیون یک کارت با چهره خندان می باشد. در برخی مواقع وقتی کینکت دستورات صوتی و حرکتی شما را درست انجام نمی دهد با قرار دادن این کارت جلو آن کینکت شروع به انجام عمل درست خود می کند و دستورات شما را دوباره به صورت درست انجام می دهد.

برای انجام  این کار باید به قسمت Calibration مراجعه کنیدو بعد از نمایش تصویر بر روی صفحه مانیتور این کارت را جلوی چهره خود قرار دهید و سعی کنید با قرار گرفتن در نقطه ای مناسب تصویر کارت کالیبراسیون را با تصویر عینک روی مانیتور match کنید و اینگونه شروع به عملکرد خود می کند.

و با شناسایی دقیق شما بازی شروع می شود و با حرکات دست، پا، و بدنتان می توانید کنترل بازی را در دست بگیرید ولی به یاد داشته باشید برای اولین بار بازی با کینکت ایکس باکس 360 یکم مشکل است چون هنوز به حرکات آن عادت نکرده اید بعد از این که چند بازی را اجرا و بازی کنید کم کم با کینکت آشنای بیشتری پیدا می کنید و کنترل آن برای شما راحت تر می شود.

بازی های مانند رانندگی را با حرکات دست به سمت راست و چپ باید کنترل کنید. بازی های رزمی مثل کنگفو، کاراته را باید با حرکات مشت و ضربات محکم دست و پا رقیب را از پا در بیارید. هیجان و لذت بازی را با کینکت ایکس باکس 360 می توانید بیشتر حس کنید.

معرفی برخی از بازی های قابل اجرا با کینکت ایکس باکس 360

  1. Kinect Rush
  2. مبارزان Uncaged
  3. Froza Motor sport4
  4. Dragon Ball Z
  5.  Your Shape: Fitness Evoved (تناسب اندام)
  6. Kinectimals
  7. Kinect Sports
  8. Harry Potter
  9. Scrolls V:Skyrim

بازی FRU

این بازی در فضای مه آلودی می باشد که به صورت معما است و این معما ها با پیش رفتن مراحل آن سخت تر می شود و گیمر باید با به حرکت درآوردن بدن خود به شکل سایه ها معما های موجود را حل کند. در این بازی کش آمدن بدن جزی از بازی می باشد و در برخی مواقع بدن شما را حسابی خسته می کند که نباید در این مواقع کم بیارید و بازی را ببازید.

 بازی  Dance Central Spotlight

بازی Dance Central Spotlight جدیدترین مدل از بازی کینکت ایکس باکس 360 می باشد. این بازی رقص می باشد که به صورت دست جمعی با دوستانتان می توانید تجربه یه رقص عالی و پر هیجان را داشته باشید.

موسیقی و آهنگ مورد علاقیتان را انتخاب کنید و شروع به رقص کنید. این بازی به حدی دقیق است که به راحتی حرکات اشتباه شما را شناسایی می کند و به شما اخطار می دهد پس باید هنگام بازی خیلی دقیق باشید و حواستان جمع باشد، علاوه بر شادی و سرگرمی ویژگی مهم دیگر این بازی آموزش رقص آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس یکی از کنسول های بازی مایکروسافت می باشد.مایکرو سافت در نسل نهم کنسول ...
karooweb
29 فروردین 1401
پلی استیشن 4 کارکرده

پلی استیشن 4 کارکرده را با قیمت مناسب بخرید

امروزه خیلی از افراد به دنبال تهیه و استفاده از پلی استیشن 4 کارکرده و کنسول های ...
karooweb
27 اردیبهشت 1401

خرید پلی استیشن 5 و لذت از دنیای بازی

اکثر مردم پلی استیشن را می شناسند و بدنبال خرید پلی استیشن 5 و قیمت پلی استیش ...
karooweb
29 فروردین 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه