مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5 - فروشگاه دستگاه کنسول و لوازم جانبی پی اس گیم باکس
info@psgamebox.com 021-۳۳۹۲۵۰۲۰
×

مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5

karooweb
29 فروردین 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
3/5 - (7 امتیاز)

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 هدف اصلی ما در این مقاله می باشد. صددرصد همه شما وقتی به دنبال خرید کنسول ارزان قیمت هستید با نام  ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 مواجه شده اید و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در انتخاب آن ها دچار سردرگمی و تردید شده اید. در این مقاله میخواهیم به مقایسه و شناخت بهتر ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 بپردازیم تا شما دوستداران گیم بتوانید کنسول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 از نظر ظاهری:

پلی استیشن 5 ساخته شرکت سونی،که از برند های معتبر می باشد است. پلی استیشن 5 خود دارای 2 نسخه ی: استاندارد و دیجیتال می باشد که شبیه به هم می باشند و تنها تفاوت آن ها، این است که نسخه استاندارد پلی استیشن 5 دارای رادیو Blu-ray Ultra HD است . ولی نسخه دیجیتال فاقد رادیو می باشد و در این نسخه فقط به صورت دیجیتال از فروشگاه پلی استیشن میتوان بازی ها را فراهم کرد و روی کنسول نصب کرد. در حالی که پلی استیشن استاندارد برخلاف دیجیتال از دیسک بازی نیز پشتیبانی می کند.

این رادیو همچنین  باعث ایجاد کمی تفاوت در ابعاد این دو نسخه ی پلی استیشن 5 شده است. ابعاد پلی استیشن دیجیتال 260*92*390 میلی متر می باشد که در نسخه استاندارد با توجه به قرار گرفتن رادیو این ابعاد کمی بزرگتر می باشد.

پلی استیشن 5 دارای رنگ سفید می باشد ولی در وسط آن قسمتی به رنگ مشکی قرار گرفته که ظاهر آن را بسیار جذاب و زیبا کرده است . در قسمت جلوی ps5: یک پورت USB_A و یک پورت USB-C قرار دارد. در قسمت پشت آن: پورت LAN،HBMI و همچنین دو پورت دیگر USB-A قرار گرفته است. ظاهر پلی استیشن 5 بسیار شیک و حرفه ای طراحی شده است و هم به صورت افقی و هم عمودی قابل قرار گیری است.

ایکس باکس سری S نیز ساخت یک برند معتبر یعنی شرکت مایکروسافت می باشد. طراحی ظاهری ایکس باکس سری S بسیار ساده تر از پلی استیشن 5 می باشد ( ps5 بسیار شیک است). رنگ ایکس باکس سری S مانند پلی استیشن 5 سفید می باشد و یک فن به رنگ مشکی بر روی آن قرار گرفته که دستگاه را خنک نگه می دارد. ابعاد ایکس باکس سری اس 65*151*27 میلی متر و تنها با وزن 1/93 کیلوگرم می باشد.

در واقع این کنسول کوچکترین نوع کنسول می باشد که با توجه به ابعاد و وزن کم آن نسبت به ps5 و همچنین دیگر کنسول ها جا به جایی و حمل آن بسیار آسان تر است و می توانید با خود هرجایی که میخواهید ببرید.کنسول اس نیز مانند ps5 هم به صورت عمودی و هم افقی قابل قرار گیری است.

مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5

 

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 از لحاظ مشخصات فنی:

ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5، از لحاظ فنی دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشند که به مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5 از لحاظ فنی می پردازیم:

پلی استیشن 5 دارای حافظه رم 16 گیگابایت GDDR6 می باشد. میزان حافظه ذخیره سازی داخلی  پلی استیشن 5، 825 گیگابایت SSD سفارشی و رزولوشن آن 4K می باشد. پردازنده آن 3/5 گیگاهرتز است. قدرت پردازش در پلی استیشن 5 : 10/28 ترافلاپس است.

قدرت پردازش در ایکس باکس سری اس، 4 ترافلاپس با رزولوشن 1440pمی باشد.سری s دارای حافظه رم 10 گیگابایت است که دو گیگا بایت آن مورد استفاده خود کنسول می باشد و تنها 8 گیگابایت آن قابل استفاده است. حافظه داخلی سری اس 512 گیگابایت بصورت SSD سفارشی است این حافظه قابلیت ارتقاء تا یک ترابایت را دارد.

با مقایسه مشخصاتی که گفته شد کاملا مشخص است پلی استیشن 5 از لحاظ فنی بسیار بهتر از سری s است و تنها وجه اشتراک این دوکنسول این است که به پردازنده 8 هسته ای مجهز اند که باز هم این پردازنده ها دارای فرکانس های متفاوت می باشند. فرکانس ایکس باکس سری اس  3.6 گیگاهرتز و فرکانس پلی استیشن 5، 3.5 گیگاهرتز می باشد.که فرکانس کنسول s بیشتر است ولی در بقیه موارد پلی استیشن 5 بسیار بهتر است.

مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 از لحاظ قیمت:

مطمئنا مهم ترین مسئله ای که باعث می شود توجه گیمرها به خریدن این کنسول ها جلب شود، قیمت آن ها می باشد. ولی حال در بین این دو کدام یک ارزانتر می باشد؟

همانطور که گفتیم کنسول s به عنوان کوچکترین و ارزانترین نوع کنسول شناخته می شود. که توجه به توضیحات بالا بیشتر به دلایل پایین بودن قیمت آن نسبت به پلی استیشن 5 پی می برید. شرکت مایکروسافت هنگام معرفی کنسول ایکس باکس سری s قیمت این کنسول را حدود 300 دلار اعلام کرد و شرکت سونی قیمت پلی استیشن 5، نسخه دیجیتال را 399 دلار و نسخه استاندارد را 499 دلار اعلام کرد. که قیمت های این کنسول ها با گذشت زمان تغییر کرده است.

 

مقایسه ایکس باکس سری  با پلی استیشن 5 از لحاظ قابلیت اجرای بازی:

ایکس باکس سری S امکان اجرای تمامی بازی های ایکس باکس سری ایکس و تمام ایکس باکس های دیگر را نیز دارد ولی با این تفاوت که کیفیت و رزولوشن بازی ها کمتر است و میتوان سرویس بازی گیم پس مایکروسافت را خریداری نمود و از آن استفاده کرد.

در کنسول پلی استیشن 5، در هر دونوع قابلیت اجرای بازی پلی استیشن 5 با کیفیت بالا و رزولوشن 4K قابل اجرا است. با این تفاوت که قبلا هم توضیح دادیم در نسخه دیجیتال باید بازی را از فروشگاه پلی استیشن تهیه نمود و قابلیت پشتیبانی دیسک را ندارد.

جمع بندی:

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 مشخص است پلی استیشن 5 از لحاظ فنی و سخت افزاری بسیار بهتر است و بازی ها را با کیفیت بالاتر نشان می دهد.

پلی استیشن 5 از لحاظ ظاهری بسیار زیبا تر است ولی ایکس باکس سری S دارای ابعاد و وزن کمتر است.

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 دانستیم قیمت ایکس باکس سری S پایین تر از پلی استیشن 5 است.

در این مقاله به مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 پرداختیم امیدواریم که از خواندن آن لذت برده باشید.

یک پاسخ به “مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5”

  1. محمدی گفت:

    خیلی عالیه این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

قیمت پلی استیشن 5

قیمت پلی استیشن 5

پلی استیشن 5: تفاوت ps5 با نسل های قبلی خود از لحاظ قیمت پلی استیشن 5 و هم ...
karooweb
29 فروردین 1401
پلی استیشن 4 کارکرده

پلی استیشن 4 کارکرده را با قیمت مناسب بخرید

امروزه خیلی از افراد به دنبال تهیه و استفاده از پلی استیشن 4 کارکرده و کنسول های ...
karooweb
27 اردیبهشت 1401

خرید پلی استیشن 5 و لذت از دنیای بازی

اکثر مردم پلی استیشن را می شناسند و بدنبال خرید پلی استیشن 5 و قیمت پلی استیش ...
karooweb
29 فروردین 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader