پلی استیشن 5 - فروشگاه دستگاه کنسول و لوازم جانبی پی اس گیم باکس
info@psgamebox.com 021-۳۳۹۲۵۰۲۰
×

پلی استیشن 5

karooweb
29 فروردین 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
2.7/5 - (4 امتیاز)

پلی استیشن 5 را میخواهیم دقیق تر در این سایت برای شما معرفی کنیم ، از تاریخچه و تغییراتی که نسبت به نسل های خود و قبلی داشته تا سخت افزارها و نرم افزارهای این کنسول ، فضای داخلی و تغییر تحول های پلی استیشن 5 ، کیفیت و تغییرات صدا و تصویر ps5 نسبت به قبل و لوازم جانبی و همه امکاناتی که با داشتن این کنسول در اختیار شما قرار می گیرد خرید و قیمت پلی استیشن 5 ، کنترلرها و امکاناتی که برای شما ارائه شده ، نحوه تنظیمات و تغییراتی که برای راه اندازی این کنسول لازم باشد هر آنچه شما از پلی استیشن 5 می خواهید را در این سایت جستجو کنید.

  معرفی پلی استیشن 5 (ps5)

برای معرفی دقیق تر پلی استیشن 5 اول از تاریخچه این کنسول شروع می کنیم و بعد وارد تغییرات نسل های مختلف پلی استیشن  می شویم:

تاریخچه پلی استیشن: یکی از ویژگی ما انسان ها این است که برای انتخاب هر چیزی و خرید هر کالای دوست داریم در مورد گذشته آن اطلاعاتی داشته باشیم که ببینیم واقعا شرکت سازنده آن به علایق و امکاناتی که خریدار دوست دارد احترام گذاشته و تمام تلاش خود را برای جلب و رضایت مشتری و خریدار انجام داده یا نه، پس در این قسمت وارد تاریخچه پلی استیشن 1 تا پلی استیشن 5 می شویم و تک تک تغییرات و امکانات ویژگی های این کنسول ها را معرفی و توضیح می دهیم.

پلی استیشن 5

تاریخچه پلی استیشن 1

در سال 1944 شرکت سونی برای اولین بار این محصول شگفت انگیز را معرفی کرد و همه ی دوست داران بازی های دیجیتالی منتظر بهترین اتفاقات با ورود این پلی استیشن به عرصه بازی بودند . پلی استیشن 1 هم مانند همه محصولاتی که وارد بازار می شوند و رقیبان خاص خود را دارند، این کنسول هم شاهد  رقیبان زیادی در همان سال ها بود مانند:

سگا با کنسول sega saturn، پاناسونیک با کنسول 3DO، نینتند با کنسول Nintendo 64 و آتاری با کنسول Atari Jaguar  پس شرکت سونی باید محصول متفاوتی تولید می کرد که دارای ویژگی های باشد که رقیبان دیگرش این توانای را ندارند. شرکت سونی با افزودن بازی های 3 بعدی به بازی های دیجیتالی خود توانست یک سرگردن از رقیبان خود بالاتر باشد و از کنسول های هم نسل خودش جلو بزند و باعث جلب توجه گیمرها به پلی استیشن 1 شد.

سخت افزار و شکل ظاهری پلی استیشن 1

تفاوت شکل بدنه ای این کنسول با پلی استیشن 5 خیلی مشهود است و کسانی که بازی با این کنسول را تا آخرین مدل ps5 را تجربه کرده اند، این تفاوت ظاهری را خیلی خوب حس می کنند. این محصول دارای شکل حجیم تری نسبت به نسل های بعدی خود دارد و به صورت شکل های مربعی است. شرکت سونی رنگ های مختلفی از این کنسول را تولید و به بازار عرضه کرد .

در قسمت بالای این محصول بخشی دایره شکل وجود دارد که محل قرار گیری دیسک می باشد و دارای 650 مگابایت حافظه و به رنگ مشکی آن ها را طراحی می کرد.  همچنین در قسمت پایین تر این محصول دو قسمت مجزا برای قرار گیری کنترلر ها وجود دارد که دسته های این محصول سیمی و به پلی استیشن وصل می شوند.دارای دو دکمه دایره ای شکل در بالای پلی استیشن  است که برای روشن خاموش کردن این دستگاه می باشد، برای وصل کردن این دستگاه به تلویزیون به سه درگاه مجهز بود.

کنترلرها

کنترلرها  از پلی استیشن 1 تا پلی استیشن 5 شاهد تغییراتی کار آمدی  بوده دسته های این محصول دارای دو قسمت می باشد، قسمت راست که دارای 4 دکمه برجسته ضربدر مربع دایره و مثلث است. قسمت چپ داری دکمه های جهت یاب است و این کنترلر ها دارای دو دسته برای راحتی و کنترل گیمرها است

و دارای سه دکمه در وسط  کنترلرها است  START   SELECT  ANALOG

 

مشخصات فنی پلی استیشن 1

ابعاد                                             38×144×193 میلی متر

وزن                                             900 گرم

رنگ                                            مشکی، سفید، آبی، طوسی

پردازنده اصلی                             LSL R300 با فرکانس 33 مگاهرتز

پردازنده گرافیکی                         32 بیتی سونی با یک مگابایت حافظه VRAM

وزن کنترلرها                              400 گرم

حافظه رم                                  2 مگابایت

حافظه ی ذخیره سازی                 ندارد

بلوتوث                                      ندارد

درگاه شبکه                               ندارد

صحفه نمایش لمسی                   ندارد

تصویر                                      480×720

خروجی صدا                            استریو

قیمت                                     300 دلار

در طول این چن سال گذشته و تولید هر کدام از این کنسول ها  شاهد تغییرات زیادی در مشخصات فنی پلی استیشن 1 تا پلی استیشن 5 شده ایم

بازی های پلی استیشن 1

اگر در طول تاریخ به بازی ها و سرگرمی ها توجه کنیم، بازی ها برای بچه ها جذاب و دوست داشتنی است و هم برای بزرگسال ها. هر دوره ای این بازی ها براساس زمان و خواسته ها، سلیقه ها و نیاز مردم عوض می شوند.

با تولید و عرضه پلی استیشن 1 انتظار می رفت که شاهده بازی های جذاب و هیجان انگیزی برای این محصول باشند، و دقیقا هم همین اتفاق افتاد و و شرکت سونی خواسته های مردم را برآورده کرد. خیلی از ما ها و دهه هفتادی ها با بازی های پلی استیشن 1 خاطره داریم و برای همیشه در ذهن ما حک شده است.

 

بازی های مانند Crash خود من به شخصه این بازی را خیلی دوست داشتم و هر وقت تصویری از این بازی را میبینم تمام خاطرات بچگی برایم تداعی می شود، طراحان این بازی ها هر مرحله از این بازی را به سلامت رد می کردیم و وارد مرحله بعدی می شدیم محیط و مراحل جذابتر از قبل را طراحی کرده بودند، و همین مسئله باعث شده بود که ساعت ها  ما زمان خود را برای بازی های این کنسول بگذاریم و این محصولم به بهترین شکل ممکن ما را محو و سرگرم این بازی ها می کردند.

 

بازهای دیگر Driver ، tek ken ، Lion king ، Gran turismo و… ps1 بر خلاف پلی استیشن 5 این کنسول فاقد حافظه داخلی است و این نکته برای گیمر ها اهمیت دارد برای این که بتوانند بازی را ذخیره کنند و دوباره از مرحله اول شروع به بازی نکنند باید یک کارت حافظه تهیه می کردند.

تاریخچه پلی استیشن 2

زمانی که می خواهیم تاریخ این کنسول دوست داشتنی را زیر رو کنیم،  به نکات و جریان های جالبی برخورد می کنیم که شاید در پلی استیشن های 1 تا پلی استیشن 5 این موضوعات نبوده باشد یا به صورت کم رنگ تری دیده شود، یا برای این نسل از کنسول در آن زمان امکانات خارق العاده ای باشد. هر جا صحبت از ps2 باشد صحبت از فروش عجیب غریب این کنسول دوست داشتنی هم سر زبانها مشهود و ملموس است . شرکت سونی و همکارانش چگونه توانسته اند این محصول جذاب را در کل دنیا به فروش 157 میلیونی برسانند؟

 

وجود امکاناتی مانند آداپتور  Ethernet، کیبورد، ماوس، دیسک لینوکس، مبدل کارت پردازش گرافیکی و هارد درایو 4 گیگابایتی. فقط یک سری  امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کم دارد که این محصول را تبدیل به یک کامپیوتر دسکتاپ کند.       پلی استیشن 2 سال 2000 به بازار عرضه شد و فاصله ای 6 ساله ای با پلی استیشن 3 داشت و شرکت سونی پشتیبانی از این کنسول را ادامه داد و بازی های پلی استیشن 2 را به بازار عرضه می کرد

 

اکثر کسانی که بازی با پلی استیشن 2 را تجربه کردن این صحنه را خوب به یاد دارند که پس از روشن کردن این کنسول شاهد صحفه ای سیاه با ستون های سفید رنگ و وسط این ستون ها به رنگ آبی که شبیه به ابری کم رنگ بود، و اگر توجه کنید برای اولین بار که ps2 را روشن کردیم این ستون ها وجود نداشت و کاملا سیاه بود، و این ستون ها نشان دهنده تعداد بازی های  است که ما در مموری خود ذخیره کرده ایم.

 

حافظه ی این کنسول 8 مگابایت است اگر بخواهیم با بازی های امروزه مقایسه کنیم حافظه ی خیلی کمی است و اکثرا بازی های این نسل با حافظه ی  یک و دو ترابایتی وارد بازار می شوند. ولی باز حافظه ای 8 مگابایتی برای این کنسول نسبت به رقیبان و هم نسل های خودش عدد کمی به شمار می آید و این موضوع باعث ناراضایتی گیمرها شد.

نتفلیکس چیست: به اجاره دادن  دی وی دی بازی ها و فیلم ها و دریافت ماهیانه پول بابت این سرویس نتفلیکس می گویند.   پلی استیشن 2 هم این برنامه را با نصب یک دیسک مخصوص در اختیار کاربران قرار داد

 

سخت افزار و شکل ظاهری پلی استیشن 2

این کنسول شکل ظاهر آن نسبت به پلی استیشن 1 تغییر کرده و و متفاوت تر است در اولین نگاه به این محصول شاید فکر نکنید این کنسول وسیله ای برای بازی و سرگرمی باشد. شکل مربعی مستطیلی دارد و به رنگ مشکی، سفید، خاکستری و طلایی است این محصولم مثل خانواده قبلیش دارای درگاهای برای وصل شدن به تلویزیون و دسته های کنترلرهاست. و نحوه قرار گیری این کنسول به صورت ایستاده و تخت است .

برای شروع بازی کافیه که سی دی را وارد کنید و در همان لحظه شروع به بازی کنید و نیازی به تنظیمات مانند پلی استیشن 5 شخص سازی ندارد و خیلی راحت بازی شروع میشود و شما وارد جریان بازی می شوید.

 

کنترلر های ps2 

کنترلرها بر خلاف خود پلی استیشن 2 شاهد تغییرات زیادی نشده و همان شکل شمایل کنترلرهای قبلی را دارد

وزن:  210 گرم

ابعاد:  162×52×98 سانت

رنگ:  مشکی و نقره ای

این دسته ها با سیم هستند و باید به دستگاه متصل شوند، دارای لرزش و شوک برای هیجان و لذت بیشتر گیمرها است

مشخصات فنی پلی استیشن 2

ابعاد                                                  28×152×230 میلی متر

وزن                                                   0.9 کیلو گرم

رنگ                                                  مشکی، سفید، خاکستری طلایی

حافظه رم                                          32 مگابایت

پردازش                                              6.2 گیگافلاپس

پردازنده گرافیکی                                 148 مگاهرتز با 4 مگابایت حافظه

پردازنده اصلی                                    پردازنده Emotion Engine با فرکانس کاری 295 مگاهرتز

درایو نوری                                         DVD-ROM

درگاه شبکه                                      ندارد

بلوتوث                                             ندارد

شبکه بی سیم                                 ندارد

USB                                               دارای دو درگاه

خروجی تصویر                                  1024×1280

خروجی صدا                                   استریو 32 بیت

تاریخ معرفی                                  2004/9/21

قیمت                                           299 دلار

قیمت هر یک از ps1 تا پلی استیشن 5 بر اساس توانای و امکاناتی که در طول هر نسل به آن افزوده می شود با هم تفاوت دارند.

 

بازی های پلی استیشن 2

همین که پلی استیشن 2 پا به عرصه بازی گذاشت و وارد بازار شد شاهد رقیبان سر سخت نسل خود شد.                             رقیبانی همچون سگا با کنسول دریم کست، مایکروسافت با کنسول ایکس باکس، نینتند با کنسول گیم کیوب و الان نوبت به پلی استیشن 2 است که بتوانند در میان این همه رقیب توانای های خود را به نمایش بگذارد و بتواند طرفداران بیشتری را جذب کند.

هر شرکتی بتواند برای کنسول های خود بازی های جذاب، هیجان انگیز، اسرار آمیز با  شخصیت ها و کارکترهای جذاب و در محیط های جدید و جالب با نور و صدای عالی و بازی های هدفمند را طراحی کند بدون شک در میان رقیبان خود یک سرو گردن بالاتر است و باعث فروش بیشتر محصول و رضایت کاربران آن محصول می شود.

شرکت سونی هم برای تمام محصول خود وقت می گذارد و با یک تیم قوی همیشه سعی می کنند بهترین ها را تولید و روانه بازار کنند و پلی استیشن 2 هم مانند دیگر محصولات این شرکت دارای بازی های جذاب و خاطره انگیز برای خریداران این کنسول است.بازی های مانند :

 

پلی استیشن 5 از کنسول های نسل نهم می باشد که توسط شرکت سونی در 12 نوامبر سال 2020 ارائه شد . این کنسول خود دارای دو نسخه می باشد:1- پلی استیشن 5 استاندارد 2- پلی استیشن 5 دیجیتال

تفاوت نسخه استاندارد و دیجیتال پلی استیشن 5:

هر دو نسخه پلی استیشن 5 کاملا شبیه به هم هستند و تنها دارای یک تفاوت می باشند و آن هم وجود رادیو Bla-ray Ultra HD در نسخه استاندارد می باشد ولی نسخه دیجیتال فاقد این درایو بلوری می باشد. نسخه استاندارد که دارای رادیو است، امکان پشتیبانی از دیسک بازی ها را نیز دارد ولی در نسخه دیجیتال امکان قرار دادن دیسک بازی، وجود ندارد و تنها از بازی ها بصورت دیجیتال پشتیبانی می کند.

پلی استیشن 5

مشخصات ظاهری پلی استیشن 5:

طراحی و شکل ظاهری پلی استیشن 5 بسیار زیبا است. کناره های پلی استیشن 5 به رنگ سفید است و قسمت میانه ای آن به رنگ مشکی می باشد. وجود رادیو در نسخه استاندارد باعث ایجاد تفاوت کمی در ظاهر و ابعاد این دو نسخه کنسول شده است. پلی استیشن 5 استاندارد، دارای ابعاد 104*260*390*میلی متر می باشد و وزن آن 4/5 کیلوگرم است و ابعاد نسخه دیجیتال 92*260*390 میلی متر می باشد و وزن آن 3/9 کیلوگرم است که این وزن و ابعاد نسخه دیجیتال کمتر از نسخه استاندارد می باشد.

پلی استیشن 5 را می توان به 2 حالت: افقی و عمودی قرار داد. روی این پلی استیشن هم در قسمت جلویی و هم در قسمت پشت تعدادی پورت قرار گرفته است. پورت های قسمت جلویی شامل :1- یک پورت USB-A و 2- یک پورت USB-C  می باشدو پورت های قسمت پشتی شامل:1- یک پورت LAN و 2- یک پورت HBML و 3- دو پورت USB-A می باشد . علاوه بر این پورت ها، دارای دکمه power برای خاموش و روشن کردن دستگاه و دکمه خروج دیسک (در نسخه استاندارد) برای قرار دادن دیسک بازی ها می باشد.

مشخصات فنی پلی استیشن 5:

پردازنده :8 هسته ای zen2 در فرکانس 3.5 گیگاهرتز

ذخیره سازی داخلی :825 گیگابایت بصورت SSD سفارشی که 667 گیگابایت از این حافظه در اختیار شما قرار می گیرد.

حافظه رم : رم 16 گیگابایت GDDR6و عرض 256bit

قدرت پردازش گرافیکی: 10/28 ترافلاپس ، 36واحدCU در فرکانس 2/23

رزولوشن :4k و فریم ریت 120/ رزولوشن 8K و فریم ریت 60 ( نیازی به تلفزیون 4K برای پشتیبانی ندارد )

فضای ذخیره سازی قابل ارتقاء: بصورتSSD از نوع NVMe

حالت پخش صدا: پخش صدا بصورت سه بعدی(sony Tempest 3D Audio Tech)

 

صدای سه بعدی در پلی استیشن 5 چگونه است؟

یکی از ویژ گی های منحصر بفرد پلی استیشن 5، صدای سه بعدی آن می باشد که خود شرکت سونی نیز بسیار روی این ویژگی تاکید کرده است. شرکت سونی برای ارائه صدای سه بعدی به همه گیمر ها، به ابداع تکنولوژی جدیدی به نام موتور Tempest(که همان چیپ سخت افزاری در پلی استیشن 5 می باشد) پرداخته است که توسط مهندسان شرکت سونی طراحی شده است.

در واقع این صدا در همه جهات، باتوجه به محل قرار گرفتن گیمر پخش می شود و اینگونه صدایی طبیعی از همه بازی ها در اطراف گیمر پخش می شود که این باعث طبیعی تر شدن بازی ، لذت بردن بیشتر و همچنین غرق شدن بیشتر گیمر در بازی می شود.

نحوه ی فعال کردن صدای سه بعدی پلی استیشن 5:

برای فعال کردن صدای سه بعدی در بلندگو های تلفزیون باید خودتان آن ویژگی را فعال و تنظیم کنید. برای فعال کردن این صدای سه بعدی، ابتدا باید وارد منوی تنظیمات یعنی settings شوید و به ترتیب این گزینه هارا انتخاب کنید:

settings < sound < Audio Output . پس از رفتن به قسمت Audio Output در آن گزینه  Enable 3D audio که به معنی فعال کردن صدای سه بعدی می باشد را فعال میکنیم. اینگونه صدای بصورت سه بعدی برای شما پخش می شود. بعد از انجام این عملیات می توانید خروجی و کیفیت صدا را متناسب با اتاق و شنوایی خود تنظیم کنید.

کاربرد حافظه SSD  در پلی استیشن 5 چیست؟

وجود حافظه SSD در هر دستگاهی باعث افزایش سرعت و عملکرد آن دستگاه می شود. در پلی استیشن 5 از این نوع حافظه استفاده شده است و این عامل باعث می شود تا بازی های سنگین و با کیفیت و جزئیات بالا، بدون هیچ گونه مشکلی و با سرعت مناسب پخش شوند.

امکانات همراه با پلی استیشن 5:

در داخل جعبه پلی استیشن 5 علاوه بر دستگاه پلی استیشن تعدادی وسایل دیگر قرار گرفته است که به معرفی این امکانات می پردازیم:

1- پایه ی قرار گیری کنسول:

برای قرار گیری آسان پلی استیشن 5 یک پایه تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان کنسول را هم بصورت افقی و هم عمودی قرار داد. این پایه توسط پیچی که داخل محفظه مخفی پایه قرار گرفته است به پلی استیشن 5 متصل میشود.

2- کنترلر Dual Sense:

برای بازی و کنترل پلی استیشن 5 یک کنترلر جدید و بدون سیم طراحی شده است که آن را Dual Sense می نامند.

کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5

3- کابل:

همچنین همراه این کنسول کابل برق و کابل (HBMl) قرار گرفته است.

معرفی کامل کنترلر Dual Sense:

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از امکانات ps5 کنترلر Dual Sense (دوآل سنس) می باشد. که دارای چندین امکانات جدید و تغییراتی نسبت به کنترلر های قبلی می باشد که در اینجا به توضیح مشخصات این کنترلر می پردازیم:

دوآل سنس مانند خود پلی استیشن 5 دارای رنگ مشکی و سفید است . اطراف دوآل سنس به رنگ سفید می باشد و قسمت وسط آن به رنگ مشکی با میزان کمتر از رنگ سفید می باشد.

قسمت راست  این کنترلر دارای 4 دکمه با نماد های هندسی می باشد. دکمه ای که بر روی آن علامت ضربدر قرار گرفته برای تائید و پذیرش استفاده می شود و دکمه ای که علامت دایره روی آن می باشد برخلاف ضربدر یعنی به معنی عدم پذیرش است.

در سمت چپ کلید های فلش یا جهت (چپ،راست،بالا،پایین) قرار گرفته است که برای حرکت و تغییر جهت استفاده می شوند.

در این کنترلر  دکمه Home با نام Play Station نامگذاری شده است.که با فشار دادن آن میتوان به منوی اصلی ، اعلان ها، تنظیمات و هر آنچه در صفحه اصلی یا صفحه خانه قرار دارد دسترسی پیدا کرد.

در دوآل سنس یک درگاه USB-C تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان به شارژ دسته ها با سرعت بالاتر پرداخت و یا در صورت تمایل با سیم از کنترلر ها استفاده نمود.

کنترلر دوآل سنس دارای یک میکروفون در داخل خود می باشد که با استفاده از آن می توان به ارتباط و چت کردن صوتی با سایر گیمرها بدون استفاده از هدست، پرداخت. این میکروفون دارای یک دکمه که دقیقا در بالای خود میکروفون قرار گرفته، می باشد که با استفاده از آن میتوان در هر لحظه که میخواهیم میکروفون را روشن و با سایر گیمر ها ارتباط برقرار کنیم و بعد از آن توسط همان دکمه میکروفون را خاموش کنیم تا صدای شما را انتقال ندهد.

دوآل سنس دارای صفحه و حسگر لمسی می باشد . که با استفاده از آن ها میتوان با بازی ها ارتباط بیشتری برقرار کرد. در واقع این حس گر ها با ایجاد یک لرزش خاص در تمام قسمت های کنترلر ارتباط کاربر را با بازی افزایش می دهد.

دکمه Create که در واقع همان دکمه Share در ps4 است و برای اشتراک گذاری تصاویر از بازی و یا ضبط ویدیو از آن استفاده می شود.

تریگرها در این نوع دسته دارای حساسیت بیشتر می باشند و در مقابل فشار زیاد بر روی دکمه ها دارای مقاومت بالا هستند.

وسایل جانبی پلی استیشن 5:

1- دوربین (HD.Camera):

برای پلی استیشن 5 یک دوربین بصورت جانبی طراحی شده است . این دوربین دارای لنزهای دوگانه است که کیفیت این لنز ها 1080p می باشد که برای تجربه بازی متفاوت میتوان از آن استفاده نمود.( روی عکس زیر کلیک کنید)

2- ریموت:

ریموت دستگاهی برای کنترل رسانه می باشدکه مهم ترین ویژگی آن وجود میکروفون در داخل آن می باشد. با استفاده از این میکروفون میتوان بصورت صوتی به دستگاه فرمان داد تا آن را اجرا کند و همچنین دکمه هایی دارد که با استفاده از آن ها نیز  می توان به کنترل دستگاه پرداخت. چند دکمه روی این ریموت قرار دارد که کاربرد آن ها هنوز مشخص نیست.

3- هدست Pulse 3D:

این هدست بدون سیم می باشد و از صدای سه یعدی در بازی ها پشتیبانی می کندکه این مهم ترین ویژگی آن می باشد .

4- پایه شارژ دسته ها:

این پایه شارژ که دارای رنگ سیاه و سفید مانند خود دسته های دوآل سنس می باشد و میتوان دسته ها را بر روی آن قرار داد و بطور همزمان دو دسته را شارژکرد.

امکانات جانبی پلی استیشن 5

لیست برخی از بازی های قابل اجرا در پلی استیشن 5:

1-Returnal

2- Spider Man: Miles Morales

3-Resident Evil: Village

4-Gran Turismo 7

5- Retchet and Clank :Rift Apart

6- The Pathless

7-Callof Duty :Black Ops Cold War

8- Hit man3

9- Watch Dogs :Legin

10-Assassin’s Creed Valhalla

قیمت پلی استیشن 5:

شرکت سونی به هنگام معرفی این کنسول قیمت نسخه دیجیتال را 399 دلار و قیمت نسخه استاندارد را 499 دلار اعلام کرد. ولی دلایلی مانند کمبود تعداد ps5 باعث گران تر شدن این محصول شده است .

جمع بندی:

پلی استیشن 5 یکی از کنسول های بازی ساخت شرکت سونی است که دارای دو نسخه ی دیجیتال و استاندارد می باشد که این دو نسخه دارای یک تفاوت آن هم وجود رادیو در نسخه استاندارد می باشد ، است و از دیگر لحاظ کاملا شبیه اند. نسخه دیجیتال به دلیل نداشتن رادیو و امکان قرار دادن بازی بصورت دیسک ارزان تر از نسخه استاندارد می باشد. پلی استیشن 5 امکان پخش صدای سه بعدی به وسیله تلفزیون را دارد. و دارای کیفیت عالی در پخش بازی می باشد و نیازی به تلفزیون 4k برای پشتیبانی ندارد و بوسیله رزولوشن های دیگر نیز پشتیبانی می شود.

این کنسول دارای حافظه SSDسفارشی است.کنترلر این کنسول دوآل سنس نام دارد که دارای امکانات جدید و پیشرفته تری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

مقایسه ایکس باکس سری S با پلی استیشن 5

مقایسه ایکس باکس سری s با پلی استیشن 5 هدف اصلی ما در این مقاله می باشد. ...
karooweb
29 فروردین 1401

راهنمای خرید پلی استیشن و کنسول بازی

راهنمای خرید پلی استیشن و کنسول بازی : با توجه به وجود تنوع زیاد کنسول های بازی در ...
karooweb
29 فروردین 1401
پلی استیشن 4 کارکرده

پلی استیشن 4 کارکرده را با قیمت مناسب بخرید

امروزه خیلی از افراد به دنبال تهیه و استفاده از پلی استیشن 4 کارکرده و کنسول های ...
karooweb
27 اردیبهشت 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه